Το γνωστικό αντικείμενο της Οργάνωσης και Διοίκησης Αθλητισμού είναι η επιστημονική προσέγγιση του προγραμματισμού, οργάνωσης, ηγεσίας και ελέγχου σε όλους τους οργανισμούς που σχετίζονται με τον αθλητισμό. Επιπλέον, αφορά στην οργανωτική συμπεριφορά, στη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων, στην επικοινωνία, στις ηγετικές πρωτοβουλίες, στις πιθανές τεχνολογικές ή οργανωτικές αλλαγές των σύγχρονων Αθλητικών Οργανισμών, που κρίνονται ως αναγκαίες για την ανταπόκρισή τους στο δυναμικό και συνεχώς εξελισσόμενο αθλητικό γίγνεσθαι.
Πιο συγκεκριμένα, το αντικείμενο «Οργάνωση και Διοίκηση στον Αθλητισμού» περιλαμβάνει:
• την έννοια και τις πρακτικές της αθλητικής στρατηγικής διοίκησης στις διαφορετικές εκφάνσεις του αθλητικού περιβάλλοντος
• τις βασικές αρχές διοίκησης αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων: προγραμματισμός, οργάνωση, καθοδήγηση, αξιολόγηση
• την χρήση εργαλείων ανάλυσης του ευρύτερου περιβάλλοντος που επηρεάζει τη λειτουργία της αθλητικής διοίκησης
• την διαδικασία χάραξης στρατηγικής σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο αθλητικό περιβάλλον
• την ιδιαίτερη οργανωτική δομή, κουλτούρα, διοικητική διάρθρωση καθώς και τη νομική και οικονομική διαχείριση των αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων
• την προσέλκυση, επιλογή, εκπαίδευση, ηγεσία, παρακίνηση και αξιολόγηση του έμμισθου και εθελοντικού προσωπικού των αθλητικών οργανισμών
• τη δομή και διαχείριση του ερασιτεχνικού αθλητισμού και των σχετικών αθλητικών εθνικών και διεθνών ομοσπονδιών
• την διοίκηση του επαγγελματικού αθλητισμού και σχετικών αθλητικών εθνικών και διεθνών οργάνων
• τον σχεδιασμό και διαχείριση δραστηριοτήτων αναψυχής, υπαίθρου και αθλητικού τουρισμού
• το συντονισμό και διαχείριση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και Ολυμπιακών Αγώνων
• τη διοίκηση και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των μεγάλων αθλητικών εγκαταστάσεων
• την έρευνα και διαδικασία μάρκετινγκ που απαιτούνται για την προβολή, προώθηση και αξιοποίηση των ευκαιριών και δυνατοτήτων ενός αθλητικού οργανισμού ή επιχείρησης
• τη τεχνολογία στην διαμόρφωση και λειτουργία του αθλητικού προϊόντος
• τη συμβολή των μέσων ενημέρωσης στην προβολή και επικοινωνία του αθλητικού προϊόντος
• τις νέες τάσεις στη λειτουργία και διαχείριση του αθλητικού προϊόντος και οργανισμού: περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μετα-αγωνιστική κληρονομιά, αποτελεσματικότερη διαχείριση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, ισότιμη εκπροσώπηση των φύλων στη διοίκηση και τον αθλητισμό.
• την αντιμετώπιση της βίας, της τρομοκρατίας στο αθλητισμό, καθώς και της χειραγώγησης των αγώνων μέσα από την εκπόνηση αποτελεσματικών πολιτικών και διαδικασιών.
Πιο συγκεκριμένα, το αντικείμενο «Οργάνωση και Διοίκηση στον Αθλητισμού» περιλαμβάνει:
• την έννοια και τις πρακτικές της αθλητικής στρατηγικής διοίκησης στις διαφορετικές εκφάνσεις του αθλητικού περιβάλλοντος
• τις βασικές αρχές διοίκησης αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων: προγραμματισμός, οργάνωση, καθοδήγηση, αξιολόγηση
• την χρήση εργαλείων ανάλυσης του ευρύτερου περιβάλλοντος που επηρεάζει τη λειτουργία της αθλητικής διοίκησης
• την διαδικασία χάραξης στρατηγικής σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο αθλητικό περιβάλλον
• την ιδιαίτερη οργανωτική δομή, κουλτούρα, διοικητική διάρθρωση καθώς και τη νομική και οικονομική διαχείριση των αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων
• την προσέλκυση, επιλογή, εκπαίδευση, ηγεσία, παρακίνηση και αξιολόγηση του έμμισθου και εθελοντικού προσωπικού των αθλητικών οργανισμών
• τη δομή και διαχείριση του ερασιτεχνικού αθλητισμού και των σχετικών αθλητικών εθνικών και διεθνών ομοσπονδιών
• την διοίκηση του επαγγελματικού αθλητισμού και σχετικών αθλητικών εθνικών και διεθνών οργάνων
• τον σχεδιασμό και διαχείριση δραστηριοτήτων αναψυχής, υπαίθρου και αθλητικού τουρισμού
• το συντονισμό και διαχείριση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και Ολυμπιακών Αγώνων
• τη διοίκηση και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των μεγάλων αθλητικών εγκαταστάσεων
• την έρευνα και διαδικασία μάρκετινγκ που απαιτούνται για την προβολή, προώθηση και αξιοποίηση των ευκαιριών και δυνατοτήτων ενός αθλητικού οργανισμού ή επιχείρησης
• τη τεχνολογία στην διαμόρφωση και λειτουργία του αθλητικού προϊόντος
• τη συμβολή των μέσων ενημέρωσης στην προβολή και επικοινωνία του αθλητικού προϊόντος
• τις νέες τάσεις στη λειτουργία και διαχείριση του αθλητικού προϊόντος και οργανισμού: περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μετα-αγωνιστική κληρονομιά, αποτελεσματικότερη διαχείριση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, ισότιμη εκπροσώπηση των φύλων στη διοίκηση και τον αθλητισμό.
• την αντιμετώπιση της βίας, της τρομοκρατίας στο αθλητισμό, καθώς και της χειραγώγησης των αγώνων μέσα από την εκπόνηση αποτελεσματικών πολιτικών και διαδικασιών.
Κωδ. Θέσης
APP48988
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Σχολή
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Γνωστικό αντικείμενο
Οργάνωση και Διοίκηση του Αθλητισμού
Τμήμα
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ημ/νία ΦΕΚ
2025-04-15
Κατάσταση
Ανοιχτή
Έναρξη προκήρυξης
01/07/2025
Λήξη προκήρυξης
01/09/2025