Αξιολόγηση είναι ο καθορισμός της αξίας κάποιου πράγματος, προσώπου, διαδικασίας, δηλαδή του αντικειμένου που αξιολογείται. Η Εκπαιδευτική Αξιολόγηση κατά συνέπεια περιλαμβάνει την αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών διαδικασιών, καθώς και των συντελεστών της εκπαίδευσης, ιδιαίτερα της προσχολικής (μαθητές, εκπαιδευτικοί, αναλυτικά προγράμματα κ.λπ.). Η Εκπαιδευτική Αξιολόγηση αποτελεί κλάδο της Παιδαγωγικής Επιστήμης και αφορά στη συστηματική και οργανωμένη διαδικασία όπου συντελεστές και αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού μηχανισμού εκτιμούνται βάσει καθορισμένων μέσων, κριτηρίων και σκοπών. Κάθε εκπαιδευτική διαδικασία αποτελείται από τέσσερις βασικούς πυλώνες: στόχους, περιεχόμενο, μέθοδο και αξιολόγηση. Η αξιολόγηση έχει την ιδιαίτερη ιδιότητα να διατρέχει και όλους τους υπόλοιπους πυλώνες. Αυτό αναδεικνύει τον ρόλο της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης ως ενός «διεπιστημονικού» πεδίου που έχει εφαρμογή σε διάφορους κλάδους της Παιδαγωγικής και ευρύτερα των Επιστημών της Αγωγής, όπως της Διδακτικής Μεθοδολογίας, της Σχολικής -Προσχολικής Παιδαγωγικής, της Εκπαιδευτικής Έρευνας, της Ψυχοπαιδαγωγικής –Παιδαγωγικής Ψυχολογίας κ.λπ.
Κωδ. Θέσης
APP52042
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ
Γνωστικό αντικείμενο
Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Τμήμα
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ημ/νία ΦΕΚ
2025-11-04
Κατάσταση
Ενταγμένη
Έναρξη προκήρυξης
15/11/2025
Λήξη προκήρυξης
14/01/2026