Καθηγητής πρώτης βαθμίδας

Αριθμ. Προκήρυξης: 84352/24-7-2024 (από εξέλιξη). Συνοπτική περιγραφή του γνωστικού αντικειμένου:
Ο προσδιορισμός του γνωστικού αντικειμένου «Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης» περιλαμβάνει δυο αλληλένδετες συνιστώσες του επιστημονικού πεδίου της Προσχολικής εκπαίδευσης. Η πρώτη συνιστώσα αφορά τις σύγχρονες προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία, οι οποίες αντιλαμβάνονται τη μάθηση ως συμμετοχή σε ποικίλες κοινωνικοπολιτισμικές καταστάσεις και πλαίσια, αντιμετωπίζουν το παιδί προσχολικής ηλικίας ως ενεργό υποκείμενο με δικαιώματα και διαφοροποιημένες εμπειρίες, ικανότητες και γνώσεις, και στοχεύουν στην ενδυνάμωση όλων των μαθητών/τριών μέσω της ενεργού εμπλοκής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η δεύτερη συνιστώσα του γνωστικού αντικειμένου -τα προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης- βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την πρώτη καθώς οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την προσχολική εκπαίδευση αποτελούν τη βάση για τη διαμόρφωση σύγχρονων προγραμμάτων, τόσο ως επίσημα έγγραφα αλλά κυρίως ως διαδικασία σχεδιασμού και οργάνωσης της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής.
Σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρήσεις, κάθε πρόγραμμα αποτελεί κοινωνική και πολιτισμική κατασκευή και πρέπει να εξετάζεται υπό το πρίσμα των πλαισίων μέσα στο
οποίο αναπτύσσεται, ενώ ο σχεδιασμός τους πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους/τις εκπαιδευτικούς ως κριτική, δημιουργική και αναστοχαστική διαδικασία με ευελιξία
και προσαρμοστικότητα στις διαφορετικές ανάγκες των παιδιών της τάξης τους.
Σε ερευνητικό και διδακτικό επίπεδο, το γνωστικό αντικείμενο «Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης» μελετά τις βασικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις: α. τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα χαρακτηριστικά τους με έμφαση στη διερεύνηση των προηγούμενων εμπειριών και αποθεμάτων γνώσης τους, τους τρόπους έκφρασης και επικοινωνίας που προτιμούν, β. τους διαμεσολαβητές της μάθησης με έμφαση στους/στις εκπαιδευτικούς, τις στρατηγικές και τα πολιτισμικά εργαλεία που αξιοποιούν και γ. τα περιεχόμενα της μάθησης, όχι ως κύρια αντικείμενα έρευνας και διδασκαλίας, αλλά ως παραδείγματα για τη διερεύνηση κατάλληλων παιδαγωγικών μεθόδων και στρατηγικών για τη συγκρότηση των εννοιών. Εξετάζει επίσης σύγχρονα πλαίσια σχεδιασμού προγραμμάτων που λαμβάνουν υπόψη τη διαφορετικότητα των παιδιών μιας Προσχολικής τάξης, αξιοποιούν ως αφετηρία της μαθησιακής διαδικασίας τις καθημερινές εμπειρίες και την πολιτισμική γνώση τους, δίνουν έμφαση στο παιδικό παιχνίδι και προωθούν διαδικασίες διαπραγμάτευσης και συνδιαμόρφωσης του προγράμματος από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Κωδ. Θέσης
APP42471
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Σχολή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Γνωστικό αντικείμενο
Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Προγράμματα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Τμήμα
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ημ/νία ΦΕΚ
2024-08-01
Κατάσταση
Ανοιχτή
Έναρξη προκήρυξης
22/08/2024
Λήξη προκήρυξης
23/10/2024